Miért ez a módszer a legjobb vevőszerző technika Facebook hirdetéseknél?

A Facebook hirdetésekkel nagyon sok pénzt lehet keresni, de sok pénzt el is lehet égetni stratégia és tudás hiányában. Ha  „csak úgy hirdetgetni” szeretnél, előfordulhat, hogy sokba fog kerülni és nem biztos, hogy hoz eredményt.

Ezzel a módszerrel viszont garantált az eredmény, mi is ezt használjuk az ügyfeleink hirdetéseinél! Teljesen mindegy, hogy milyen iparágban tevékenykedsz, ez a módszer a vállalkozásodra szabható, persze azt nem ígérem, hogy nem kell vele dolgoznod!

Nézzük, mi is ez a stratégia?

Először is nézzük meg a vásárlói útvonalat, milyen lépéseken megy végig az ember mielőtt vásárolna valamit. Ez azért fontos, hogy tudd a bizonyos érdeklődési szinteken álló embereknek egészen pontosan mi is járhat a fejében.

4 szintet fogunk bemutatni neked. Minden szinten különböző hirdetéseket kell futtatni különböző kampány célokkal. Ismerd meg őket!

(1) A legelső szint a márkaépítés.

Ide azok az emberek, tömegek tartoznak, akik még soha nem hallottak a vállalkozásodról, termékeidről. Mit gonodolsz, mi lehet szerinted a megfelelő üzenet azoknak, akik ezen a szinten vannak?

A legnagyobb hiba, amit elkövethetsz, ha megpróbálod eladni nekik a termékedet, szolgáltatásodat. Nagyon kevés esély van rá, hogy ráharapjanak. (Ha még is ezzel próbálkoznál, olvasd el ezt a cikkünket – KATTINTS IDE) Az első kérdésük az lesz, miért pont tőled vásároljanak, nem is ismernek, annyi más lehetőség van még.

Ha viszont márkát építünk, azzal megelőzzük a kérdés feltevését.

Éppen ezért a legelső lépés a bemutatkozás, brand vagy márkaépítés. Itt egyszerűen fel kell hívnod magadra a figyelmet és megragadnod azt. De véletlenül sem szabad még eladni.

Milyen hirdetés típusokat érdemes használni branding szinten?

Márkaépítésre tökéletesek az Ismertség kampány célon belül az elérés célú kampányok, vagy videómegtekintés, ha videós hirdetést készítünk, amikor egy rövid, impozáns videóban bemutatod a márkád. A cél, hogy a hirdetésedet a legnagyobb számú embernek jelenítse meg a Facebook. 

Ide tartoznak még az aktivitás célú kampányok, melynek két fajtáját emelném ki: a jól ismert LIKE gyűjtő kampány vagy röviden oldalkedvelés. Ami még mindig fontos, sőt ajánlott pár ezer követőt összeszedni, mert ez is növeli a bizalmat a vállalkozásoddal kapcsolatban. B2B piacon (amikor a célpiacod business vagyis más vállalkozások) picit nehezebb, de B2C-nél (a célpiacod itt customers, lakossági vásárlók), akár 5-10 ezret is össze lehet gyűjteni.

A másik pedig a meglévő Facebook bejegyzéshez fűződő aktivitás célú kampány, un. bejegyzésaktivitás amikor egyszerűen az a célod, hogy minél többen reagáljanak valamelyik facebook posztodra. Például van egy új blog az oldaladon, megosztod egyszerű Facebook posztként, majd kiemeled ezzel a kampány céllal. A hirdetés segítségével a cikk eljuthat azokhoz is, akikhez organikusan nem jutott volna el. Ami a legjobb az egészben, ha leáll a hirdetés a reakciók és a kommentek nem tűnnek majd el, hanem megmaradnak az eredeti posztnál!

Ezekkel a kampány célokkal a hideg közönségből fokozatosan meleg közönséget tudsz csinálni. A célközönség lehet hasonmás közönség, ha már van a weboldalának látogatói forgalma vagy akár a Facebook oldaladnak és egy hasonmás közönség létrehozásával, “hasonló” embereket tudsz elérni. Más esetben hozd létre a saját célközönségedet a életkor, demográfia adatok és érdeklődési kör megadásával. Legyen legalább pár 100.000 fős célközönség, de akár milliós is lehet. 

(2) A második szint a problématudat és megoldás kialakítása.

Nagyon jól működnek a hasznos, edukációs tartalmak. Tudnod kell, mi a célközönséged problémája és arra kell megoldást adnod.

Például a mi célpiacunk problémája, hogy nincs ötlete miről posztoljon, akkor érdemes írnunk egy blogot ezzel a címmel: 50 azonnal használható poszt ötlet!

Sokan már ismerik a márkádat és most olvasnak tőled egy értékes cikket is, amit azonnali segítséget nyújt az egyik problémájukra, win-win!

Ezen a szinten a forgalom kampánycélt kell többnyire használni. A lényeg, hogy minél olcsóbban át tudjuk vinni a látogatókat a weboldaladra, ahol a hasznos tartalmaid vannak.

Itt még mindig használhatod az előző célközönséget. 

(3) A harmadik szint az ingyenes csali – avagy építsünk közösséget ér érjük el őket bármikor! 

Az ingyenes csali segítségével feliratkoztatod az embereket az e-mail listádra.

Akik idáig eljutnak már valamilyen szinten ismernek, de jó eséllyel még nem állnak készen a vásárlásra, így egy kicsit puhítanod kell őket, megmutatni nekik, hogy értéket képviselsz és adsz számukra.

Az ingyenes csali lehet egy ingyenes e-book, checklist, tudásanyag, korábban megtartott webinar videó felvétele. Fontos, hogy könnyen fogyasztható, azonnal elérhető, értékes legyen, hogy ne is gondolkozzon, hogy megadja az email címét cserébe, továbbá megoldást adjon azonnal egy problémára, de ne az összes problémájára.

A fő cél az hogy leadeket generálj és feliratkoztasd az embereket a különböző felületeidre, hogy később már ingyen is el tudd érni őket.

A fő kampánytípus a konverziós kampány lesz és érdemes remarketing célközönséget használni. 

Mi az a remarketing célközönség? A legegyszerűbben azt mondhatjuk, hogy az a folyamat, amely során kifejezetten olyan felhasználókat célzol újra, akik korábban már érdeklődést mutattak. Ezek általában azok a látogatók, akik aktivitást mutattak a Facebook oldalad iránt, jártak a weboldaladon, olvasták a blogodat. A remarketing segít „visszacsalogatni” ezeket a felhasználókat webhelyedre újra és újra … 🙂 

A Boom marketing oldalán találtunk egy szuper képet, ami közérthetővé teszi, mi is az a remarketing, magyarosítottuk egy kicsit, íme az eredmény:

 

(4) A negyedik szint pedig a sales kampányok. Végre pénzt is keresünk!

 A sales kampányok minden esetben konverziós kampányok lesznek, mert csak így tudjuk pontosan mérni a vásárlásokat.

Mire valaki meglátja a sales kampányaidat, addigra már ismer, tudja, hogy mivel foglalkozol, már adtál neki pár hasznos tippet, valószínű az ingyenes csali anyagodat is letöltötte, tisztában van vele, hogy kitől fog vásárolni.

Ez a szép ebben a stratégiában.

Itt csupán annyi a dolgunk, hogy adjunk egy visszautasíthatatlan ajánlatot. A látogató rákattint a webáruházadra, vagy az erre a célra létrehozott sales oldaladra és megvásárolja a terméket, szolgáltatást. 

De mitől lesz visszautasíthatatlan az az ajánlat? Hát picit csúnyán megfogalmazva, amikor a bolondnak is megéri és egy égető, valós problémát old meg. Mindkettő nagyon fontos. Azt kell éreznie a leendő vásárlónak, hogy nem akar kimaradni vagy éppen lemaradni!

Amikor csak tehetjük  remarketing közönséget állítsunk be sales kampányra.