Mi a fene az a Facebook algoritmus? Amiről senki nem beszél ...

Ha nagyon egyszerűen szeretnénk megfogalmazni, azt mondhatjuk, hogy a Facebook algoritmus egy elképesztően okos, több tízezer adatpontot figyelő rendszer, ami a hirdetések optimalizálásában segít és folyamatosan fejlődik.

Biztosan tudod, hogy a Facebook a háttérben tömérdek mennyiségű adatot gyűjt a felhasználókról, ezek nagyrészt böngészési és viselkedési adatok.

Figyelemmel kísérik, hogy milyen weboldalakat látogatsz, melyik poszton mennyi időt töltesz el, miközben görgeted a hírfolyamot, sőt arra is figyel, hol lassítasz és milyen téma fogja meg a figyelmedet.

Ezek alapján az algoritmus megpróbálja kitalálni, hogy egy adott személyt érdekelhet-e a te hirdetésed vagy sem.

És ez elképesztően jól tud működni! Olyannyira, hogy egy Facebook kampány akkor is jól tud sikerülni, ha nem állítasz be konkrét, szűrt célközönséget, hanem hagyod az algoritmust dolgozni!

Hidd el, óriási meglepetéseket és szuper eredményeket tudnak hozni az olyan kampányok, amikor az algoritmusra bízod a célközönséged felkutatását.

Ez azt jelenti, hogy simán elindíthatsz hirdetéseket akár több millió embernek is, mert az algoritmus előbb-utóbb megtanulja majd, hogy ki hogyan reagál a hirdetéseidre.

Figyelemmel kíséri azt, hogy kik kattintanak és hogy kik konvertálnak, de még azt is, hogy kik görgetnek át bármiféle érdeklődés nélkül a hirdetéseden.