Hogyan posztolj? Lépésről - lépésre

Szeretnél posztolni, de nem tudod, hogyan csináld?

Nézzük meg lépésről-lépésre, hogyan posztolj, mire lesz szükséged a bejegyzések készítésénél!

Ne feledd, a rendszeres online jelenlét, minőségi posztok egy profi vállalkozás képét sugallják, hiszen, mondjuk ki, ma már “mindenki” ott van a Facebookon, szinte kötelező a jelenlét neked is. A Facebook pedig okosan gondoskodik arról, hogy minél több időt töltsünk a felületein. Ha például már van az oldaladnak követői, és ők lájkolják, megosztják vagy kommentelik a posztjaidat, akkor ezeket látni fogják az ő ismerőseik. Ha netán ezek az ismerősök is a célcsopotba tartoznak, akkor őket is megfoghatod, “LIKE”-olhatják az oldalad és belőlük is érdeklődők lesznek, sőt átkattintanak a weboldaladra és így tovább …

Egy szónak is száz a vége, jó úton vagy!

Vágjunk is bele!

3+1 dolog, amire szükséged a bejegyzések készítéséhez? 

1. Facebook üzleti oldalad. Lépj be az oldaladba. Kattints a Bejegyzés létrehozására!

A Facebook két lehetőséget fog felajánlani neked.

(1) Maradsz a Facebookon és ott hozod létre a posztot. Válasszuk most ezt a lehetőséget. Nincs más dolgod, mint megírni a szöveget, majd választani egy képet vagy videót hozzá, az elhelyezés a bejegyzésben részben tudod feltölteni a képet. A bejegyzés részeiről, a szövegről és képről a későbbiekben még szó lesz és kifejtem részletesen, milyen feltételeknek ajánlott megfelelni. 

(2) Meta Business Suite-ben. Ha már ismered a Meta (korábban Facebook) Business Suite-ot, otthonosan mozogsz benne, nyugodtan használd, egy helyről kezeld a vállalkozásod minden tevékenységét a Facebookon és az Instagramon. Sokféle eszközt kínál, amelyek megkönnyítik a vállalkozásod online jelenlétének kezelését és segítenek több ügyfelet elérni.

De ha még ennél is többre vágysz, például időzíteni akár az Instagram csatornára,   akkor már a Creator Studo-ra van szükséged. Mindenki számára elérhető ezen a linken: https://business.facebook.com/creatorstudio/

Illetve, ha egyszerre több üzleti oldalt is kezelsz, akkor érdemes kipróbálnod olyan social media software tools-okat mint a Hootsuite, Buffer, Kontentino és ezekhez hasonlókat. Imádni fogod!

Hol találok ingyenes de mégis minőségi képeket, videókat?

2. Canva – a legjobb és legkönnyebben használható ingyenes online képszerkesztő, amivel valaha találkoztál.

Csupán egy regisztráció szükséges hozzá és az angol nyelv helyett magyart is választhatsz. Később érdemes lesz előfizetned a Canva Pro-ra, rengeteg hasznos tulajdonsággal, még több ingyenes képpel, videóval segítheti a munkádat.

Mire van még szükséged?

3. Vállalkozásod weboldalára!

A weboldaladon, az oldalon szereplő blogok, cikkek mind-mind megoszthatóak bejegyzésként. Hiszen a Facebookból azonnal a weboldaladra tudod irányítani a követődet egy jól megírt cikkel, hasznos tartalommal, sőt egy ingyenesen letölthető értékes anyaggal, akár email címet is gyűjthetsz. 

Még nincs weboldalad? Tudunk segíteni! Kattints ide!  Ha már dolgozol rajta, akkor néhány jó tanács: A weboldaladdal megoldást kell nyújtanod a célközönséged problémáira, azt kell kifejezned, hogy miként tudsz javítani az életükön, hogyan tudod azt könnyebbé, jobbá tenni a termékeddel, szolgáltatásoddal. A legjobb eszköz erre a hasznos tartalmú blogok, cikkek. Mindenképp szentelj egy oldalt számukra.

Nincs vagy kevésbé jó minőségű kép tartozik weboldalad blogjának a linkjéhez? Így inkább ne oszd meg:( De van egy tippünk! 

3+1. Bitly, URL rövidítő.

De mi is az a bitly és mire jó?

www.bitly.com Biztosan te is láttál már egy ehhez hasonló linket https://bitly.is/3fgJ7wH , amire csak rákattintasz és megjelenik a kívánt oldal. Összességében egy rövid linket tudsz létrehozni, ami sokkal esztétikusabban mutat, mintha az egész URL-t kimásolnád.

Van egy olyan lehetőség, hogy még személyesebbé tegyük a linket, hogy az egyik felére beírjuk a saját szövegünket. Ezt úgy hívjuk Bitly back half, amikor „edit the back half”. Például van egy bitly link: bitly link: http://bit.ly/2IE431B

Ebben az esetben a 2IE431B részt kitöröljük és beírjuk az adott cég nevét vagy a blog rövid tartalmát. Például: http://bit.ly/29esocialmedia 

Mégegyszer tehát, mikor használunk bitly-t? Ha egy weboldal blog cikkét szeretnénk megosztani, de a weboldalon nem található vagy rossz minőségű kép tartozik hozzá. Ilyenkor a poszt szöveg részébe helyezzük el a linket és készítünk egy megfelelő kreatívot hozzá.

Milyen részekből áll egy bejegyzés?

1. Kreatív tartalom, szöveg

Műszaki paraméterek, feltételek, melynek ajánlott megfelelni:

Szöveg hossza: bármilyen hosszú lehet ugyan, de az ajánlott hossz 90 – 160 karakter. A túl hosszú szöveget könnyen átpörgeti a felhasználó, hiszen mindössze pár másodpercünk van, hogy megragadjuk a figyelmet. Ezen az oldalon bármikor leellenőrizheted a szöveg hosszát: https://szazalekkalkulator.com/karakterszamlalo.html De ez majd főként hirdetéseknél lesz hasznos és fontos.

#hashtag használat, kifejezetten ajánlott. Miért? Nézzük meg a három legnagyobb előnyét: (1)Több kutatás eredményei szerint is, a hashtageket használó posztokra kétszer annyian kattintanak.  (2) Kategorizálhatod a posztjaidat. (3) Könnyen rátalálhatnak a posztodra, ezáltal az oldaladra. Végezetül egy jó tanács: Egy posztban ne használjunk túl sok hashtaget, mert az már zavaró lehet, és a későbbiekben nem is lehet megfelelően visszakeresni az adott posztot.

2. A szöveghez tartozó kép vagy videó.

Műszaki paraméterek, beállítások:

Kép mérete: Facebook és Instagramra is használhatod ugyanazt a méretet 1080 * 1080 képpont

Feltölthetsz képet, vagy videót, vetítést, fénykép albumot létrehozhatsz és készíthetsz fényképgalériát, melyhez szükséges a weboldalad url címe, itt akár a legújabb blogodat is kiposztolhatod.

Dolgozz és válassz képeket a Canván. Rengeteg ingyenes kép áll rendelkezésedre. Pro előfizetéssel pedig a kreativitásod határa a csillagos ég lesz. Ha a Canva-t választod, nem lesz gondod a méretezéssel, csupán ki kell választanod a Facebook vagy Instagram bejegyzés lehetőséget a terv készítésnél. Használhatod a sablonokat (bal felső sarok – sablonok). Itt rengeteg lehetőséged van, ha van egy szabad órád, érdemes kipróbálnod az összes lehetőséget. Könnyedén készíthetsz videókat, saját logót, képet is tölthetsz fel. Ha azonban szigorúan egy képet keresel, akkor érdemes a fotókra kattintani és kiválasztani a legmegfelelőbbet.

Ha készen vagy a képpel, videóval válaszd a jobb felső sarokban legördülő menüből a letöltés gombot. A fájl típust az ajánlott PNG tökéletes lesz, ha Pro előfizetésed van, akár videót, animációt is létrehozhatsz, illetve átméretezhetsz már elkészült kreatívot.

A videó ajánlott hossza és mérete: max. 4 GB és próbálkozz rövid videóval, ha lehet ne legyen több mint 30 másodperc.

Rengeteg ingyenes sablon, fotó és betűtípus, amellyel életre keltheted elképzeléseidet. Használd a Canvát ingyenesen.