Hogyan írj olyan Facebook hirdetési szöveget, ami azonnal elad?

Mielőtt bemutatom azt a szövegírás titkot, amit nap mint nap használunk sikeresen a saját ügyfeleink hirdetéseinél, beszéljünk arról, milyen hirdetés típust kell alkalmaznod és milyen célt érdemes beállítanod.

A tervünk az, hogy akár hidegközönségnek is el tudjunk adni, tehát átugrunk néhány vásárlói lépcsőfokot, értékesítési szintet, ezért több munkára lesz szükségünk a szövegírásnál, úgynevezet “long copy” hirdetést fogunk készíteni konverzió céllal, mint általában a sales hirdetéseknél. A szövegezésen nagyon sok múlik és természetesen fontos, hogy vonzó kreatívot, képet válasszunk hozzá.

A hirdetés cél tehát konverzió.

Mi a helyzet a célközönség beállításával?

A legjobb természetesen remarketing közönséggel dolgozni. Létrehozhatunk egyéni célköznséget weboldal látogatóinkból vagy Facebook oldalunkkal szemben aktivitást mutató emberekből.

De mivel egy olyan szöveget írunk, ami akár hidegközönségnek is képes eladni, megpróbálkozhatunk 10%-os hasonmás közönséget beállítani célközönségként. Ha nincs, akkor hozzunk létre egy igazi klasszikus közönséget, amikor szűrhetünk lakhely, kor, nem, kapcsolati állapot, beszélt nyelvek és érdeklődési körök alapján.

Ezt nevezzük egyébként hideg közönségnek, mert ha így célzunk meg valakit akkor jó eséllyel még nem ismeri a vállalkozásunkat.

Milyen költségkerettel dolgozzunk?

Most érdemes megnövelni, hiszen egy sokkal nagyobb tömegnek hirdetünk, ráadásul jó eséllyel drágábban is tudunk majd megszerezni egy konverziót, akár napi 5-10 ezer forintos összeggel.

Jöhet a titok?

Hook – Story – Offer vagyis Horog – Sztori – Ajánlat

Nézzük meg mit is jelent pontosan ez a hármas!

  1. lépés: Horog
  2. lépés: Történet
  3. lépés: Ajánlat

A sorrend fontos, nem lehet felcserélni. A sztori Facebook hirdetéseknél kihagyható vagy lerövidíthető, amiatt mert nem írhatunk túl hosszú szöveget, egyszerűen azért, mert nem fogják elolvasni.  

  1. lépés: horog

A horog a marketingben is ugyanúgy működik, mint az életben. A cél, hogy horogra akadjon az érdeklődő, megragadja a figyelmet, érzelmet váltson ki belőle. Csak ebben az esetben fog kattintani és elolvasni a teljes hirdetés szövegét, a sztorit és az ajánlatot. Érdemes átgondolnunk, milyen problémákat oldhat meg a termékünk, mert azok lesznek a hook-ok, amikre felépíthetjük majd a hirdetések szövegét.

Nézzünk egy példát. A mi esetünkben a horog a következő lehet, a kisvállalkozások tulajdonosainak nincs elég idejük Facebook oldaluk kezelésére, sokszor hozzáértés hiányában inkább bele sem kezdenek és nem használják ki az online jelenlét kínálta lehetőséget.

HOOK:

Időrabló posztolás? Se időd, se ötleted megjelenni üzleteddel a Facebookon? Inkább bele sem kezdesz? 

  1. lépés: sztori

A sztori egy történetet mesél el. A vállalkozás tulajdonosa szemszögéből. Vagy egy vagy több vásárló problémáját, történetét meséli el. Az olvasó érzi, hogy nincs egyedül a gondjaival.

Ha nincs ilyen sztorink, akkor elég csak megnyugtatni az olvasót, hogy nincs egyedül, más is küzd ezzel a problémával.

SZTORI: 

Tudjuk, hogy kisvállalkozóként minden nap versenyfutás az idővel. Az online jelenlét fenntartása óriási kihívás idő és hozzáértés hiányában. Nem vagy egyedül. Pontosan tudjuk, hogy min mész keresztül. Nem is olyan rég, mi is jártunk ugyanebben a cipőben.

  1. lépés: ajánlat

Az ajánlat lehet maga a termék, vagy szolgáltatás. De akár egy regisztráció, feliratkozás egy webinárra, hírlevélre. Szó szerint bármit, ami miatt cselekedniük kell.

Az ajánlat hossza attól függ, hogy mit szeretnénk, hogy csináljon az érdeklődő. Ha arra próbáljuk rávenni, hogy regisztráljon egy ingyenes előadásra, az ajánlata hossza lehet rövid. Ha arra kérjük őket, hogy jelentősebb összeget költsenek a termékünkre, szolgáltatásunkra, az ajánlat legyen hosszabb.

OFFER:

Van megoldás: 29ezer Social Media. De csak akkor, ha cégtulajdonosként van 29ezer forintod saját Facebook marketing csapatra!

Engedd meg, hogy levegyük a válladról a posztolás terhét! Helyette tedd azt, amihez a legjobban értesz: építsd a vállalkozásodat!

Amit kínálunk: Minden nap egyedi tartalmú, a te vállalkozásodra szabott bejegyzéseket készítünk és posztolunk Facebook és Instagram oldaladon!

A csomaghoz most ajándék fizetett hirdetés is jár!

Próbáld ki ingyen egy teljes hétig rizikó nélkül!

A MI TIPPÜNK:

Érdemes több hook and offer párost összeírnod! Hiszen a célközönségednek nem csak egy problémája akad. Érdemes átgondolnod milyen problémákat oldhat meg a terméked, mert azok lesznek a hookjaid, amikre felépíted majd a hirdetések szövegét.

Nagyon fontos, hogy szánj elég időt erre a feladatra, mert a hirdetés szövege szinte mindennél többet számít majd a kampány sikerességében.