17 azonnal felhasználható poszttípus útmutatóval!

Folyamatos stresszt okoznak a napi bejegyzések? Időrabló posztolás? Inkább bele sem kezdesz? Hiába szeretnél változatos tartalmat, nem jönnek az ötletek? Ennek most vége!

17 azonnal felhasználható poszttípus útmutatóval!

A napi bejegyzés készítése nem lesz többé fejfájás. Egyszerűen, gyorsan készítheted céges posztjaidat, sőt kifejezetten élvezni fogod!

Azt nem ígérem, hogy egyáltalán nem kell vele dolgoznod, de a változatos, gyakorlatias, könnyen használható poszt sablonok alkalmazásával, akár töredékére csökkentheted az időt, melyet a bejegyzés készítésére szánsz!  

Ne feledd, a rendszeres online jelenlét, minőségi posztok egy profi vállalkozás képét sugallják és erősítik a céged piacon elfoglalt helyét. Jó úton vagy!

Szeretnék valódi segítséget nyújtani a bejegyzések készítéshez, felgyorsítani és stressz mentesíteni ezt a tevékenységet számodra. Ennek érdekében nem csupán felsorolom a típusokat, hanem minden egyes sablonhoz útmutatót is írtam, sőt egy-egy kész bejegyzést is készítettem példaként. Választottam 3 különböző üzleti kategóriát: – egy festékboltot (“Pirosfestékbolt”), ahol az ügyfelek az üzletben is tudnak vásárolni, illetve weboldalról is rendelhetnek. A másik egy helyi szolgáltatást nyújtó cég, padlóburkolással foglalkozik. A harmadik vállalkozás pedig egy ingatlan iroda (KékházIngatlan), aki ügynöki munkát végez, összehozza a keresletet a kínálattal az ingatlan piacon.

(1) Probléma tudat és megoldás

Leírás: A célközönséged egyik problémájára hívod fel a figyelmet kérdés formájában, melyre a te terméked vagy szolgáltatásod nyújt megoldást.

Útmutató a készítéshez: Válassz ki egy terméket, szolgáltatást. Gondold végig, milyen problémát old meg. Most kérdezz rá erre a problémára, aminek a te terméked, szolgáltatásod a megoldás! Majd mutasd be a megoldást a termékeden keresztül.

(2) Márka, termék promóció 

Leírás: Ennél a poszt típusnál a termék előnyét emeljük ki anélkül, hogy a problémára fókuszálnánk, melyre megoldást nyújt.

Útmutató: Ismét válassz egy terméket, szolgáltatást. Gondold végig, milyen előnyökkel jár, miért érdemes mellette döntenie a vásárlónak. Az ügyfeleid az álmaikat kergetik és Neked ezeket az álmokat kell megvalósítanod a termékeddel vagy szolgáltatásoddal. Adj megoldást a kezükbe. Kezdheted egy kérdéssel a bejegyzés szövegét, ahogy a példában is látod vagy ilyen és hasonló bevezetőkkel, mint például: Új termékünk…, Legnépszerűbb szolgáltatásunk…, Sokak kedvence…

(3) Kérdés feltevés

Leírás: Ez a poszt típus nagyon jól működik, általában sok reakciót gyűjt. Használd bátran akkor is, ha csak most kezdtél bele az üzleti oldal üzemeltetésbe. Ha nem is válaszolnak a kérdésre a kevés számú követő miatt, legalább elgondolkoztatja őket a kérdés, már ezért is megéri.

Útmutató: Tegyél fel egy olyan kérdést, lehetőleg szakmait, ami általában megossza vagy kifejezetten érdekli a célcsoportodat.

Sokan használnak általános kérdéseket, ha épp kifogytak a szakmaiból. Mint például: Édes vagy sós? Kávé vagy tea? Olvasni szeretsz vagy filmet nézni? Melyik azaz emoji, amely kifejezi, hogy érzed magad ebben a pillanatban?

Szakmai kérdések még szerencsésebbek, hiszen a követő táborodat, bizonyára már foglalkoztatja a kérdés, melyet felteszel és határozott véleménye van az ügyben. Például: Fehér, letisztult minimál stílus vagy változatos vidám színek? Parketta vagy padlószőnyeg? Lakás vagy kertes ház?

(4) Szakmai tipp, tanács

Leírás: Tanítsd a célcsoportodat. Nyújts számunkra értékes információt. Habár régebben, meg sem szólaltunk anélkül, hogy ne fizettek volna érte, ma már az egyik legelterjedtebb online marketing stratégia alappillére az edukációs blogok, szakmai posztok. A szakmai tippek, tanácsok bizalmat ébresztenek követő táborodban. A bizalom megszerzése és megtartása az egyik legfőbb érték a kereskedelemben.

Útmutató: Vállalkozóként szinte elengedhetetlen, hogy érts ahhoz, amit képviselsz. Ha festékboltod van, feltételezem, hogy mindent tudsz a különböző beltéri, kültéri festékekről, festőszerszámokról és rengeteg tanácsot, szakmai tippet tudnál adni a felhasználásukat illetően. Ha parkettázol, pontosan tudod milyen előkészületekre van szükség, melyek a legfontosabb lépések vagy éppen a buktatók, ha magunk akarjuk csinálni. Ha ingatlan értékesítésében vagy profi, akkor azt is tudod, hogy kell felkészíteni egy lakást vagy házat az eladásra. Ne félj attól, hogy megosztod a tudást, sokszorosan vissza fog jönni.

(5) Iparági hír

Leírás: A követőid, like-olóid meghatározott okból, célból követnek téged. Érdekli őket a vállalkozásod által forgalmazott termék vagy a céged nyújtotta szolgáltatás. Tehát szívesen hallanának minden újdonságot, iparági hírt, melyekről te első kézből értesülsz. Oszd meg hát követő táboroddal!

Útmutató: Legyen 4-5 megbízható, független weboldal, hírportál vagy akár a beszállítód, mely napra kész információkat nyújt a területeden. Csekkold őket legalább heti szinten és továbbíts minden olyan újdonságot, információt, mely a célközönségedet is érdekelheti.

(6) Szakmai statisztika

Leírás: Szeretjük a statisztikákat, a százalékokat, minek mennyi esélye van, hány százalékunk dönt így vagy úgy. Használj bátran hiteles statisztikai adatokat, még akkor is, ha az adatok megdöbbentőnek tűnnek, a lényeg, hogy a forrás megbízható legyen.

Útmutató: Szintén szükségünk lesz néhány hiteles, független portálra, használhatjuk akár a saját területünkre vonatkozó központi statisztikai hivatal adatait is.

Példa: Nézzünk egy ingatlanos példát a központi statisztikai hivatal oldaláról:

(7) Saját blog promotálás, weboldalra irányítás

Leírás: Mi is a blog? Általában maga a blog, a céges weboldalnak csak egy része. Ugyanakkor a többi részhez képest gyakrabban frissül új tartalmakkal. A blogposzt egy olyan különálló oldal, lap a weboldaladon, mely a blogod valamely témáját járja körül. A parkettázás témakörében írhatsz blog posztot, szakmai cikket arról, hogy milyen előnyei és hátrányai vannak a vinyl padlóburkolatnak. Ha festék boltod van, írhatsz egy blog posztot arról, mi az a 11 festőszerszám, mellyel minden lakástulajdonosnak rendelkeznie kell.

Miért jó egy blog? Néhány statisztikai adat:

  • A felhasználók 61 százaléka vásárolt már elolvasott blogposzt hatására.
  • 60 százalékuk pozitív benyomásokat szerez egy cégről, ha olvasta a blogját.
  • 70 százalék inkább a blogjából ismer meg egy céget, nem pedig hirdetésekből.

Útmutató: Egyszerűen csak írd be a blog posztod URL-jét a bejegyzés létrehozásánál, válassz hozzá egy képet és időzítsd a posztot. Vagy használd a Bitly, URL rövidítőt.

(8) Más hasznos tartalmak, blogra irányítás

Leírás: Sokan tartanak attól, hogy valaki más blogját osszák meg, pedig nincs mitől félni. Csupán egy dologra érdemes odafigyelni, hogy ne a konkurencia blog posztjaiból válassz.

Útmutató: Rengeteg olyan weboldal létezik, akinek a célközönsége megegyezik a tieddel, de mégsem jelent konkurenciát számodra. Például egy festékbolt megoszthat szuper blog posztokat a lakáskultúra oldaláról, egy ingatlan ügynökség megoszthat cikkeket egy home staging szolgáltatással foglalkozó cég weboldaláról és így tovább.

(9) Mi van a színfalak mögött

Leírás: Nem szabad elfelejteni, hogy elsősorban emberekhez szólunk és sokszor érdemes nem egy cégként, hanem emberként emberien kommunikálni. A Facebook elemzéseit böngészve, nagyon könnyű elfelejteni, hogy a számok mögött valódi felhasználók, valódi emberek vannak.

Útmutató: Biztos vagyok benne, hogy havonta legalább egy olyan pillanat van, ami igazán vicces, vagy különleges, amit szívesen megosztanál a követőiddel. A koronavírus idején home office-ba rekedt cégek posztjaival tele volt a net. De természetesen nem kell “járvány” ahhoz, hogy előállj valamivel, csupán egy jól sikerült nap, kellemes hangulatban, együtt a kollégákkal.

“It’s called social media for a reason, don’t forget to be social.”

(10) Referencia munka, visszajelzések, rólunk mondták, előtte utána képek

Leírás: A legtöbb vállalkozás rendelkezik visszajelzésekkel,  legyen az  google reviews a neten, vagy az ügyfelek által adott visszacsatolások a Facebookon, vagy a weboldalon. Szolgáltató cégként az előtte-utána képek, kifejezetten hatásosak lehetnek. Legyél rá büszke és oszd meg követőiddel.

Útmutató: Akár emailen, akár telefonon kapsz egy pozitív visszajelzést, jegyezd fel azonnal. Kérd meg alkalmazottaidat, hogy tegyék ugyanezt. Azután már nincs más dolgod, csak említsd meg egy bejegyzés erejéig.

(11) GYIK – Gyakran Ismételt Kérdések

Leírás: Gyakran ismételt kérdések. Szinte minden weboldal tartalmaz egy GYIK oldalt. A termékkel, szolgáltatással felmerülő legfontosabb, leggyakoribb kérdésekre kaphat választ az ügyfél, mielőtt megvásárolja a terméket. A weboldaladat nem látogatják minden nap, de neked lehetőséged van minden nap szólni a követőidhez. Havonta legalább egyszer érdemes egy kérdést feltenni és megválaszolni egy bejegyzésben.

Útmutató: Kattints a weboldaladra és válassz egy kérdést. Ha nincs weboldalad, gondold végig, kérdezd meg az alkalmazottaidat, az értékesítőidet, mi az a 10 kérdés, amit általában az ügyfél feltesz, mielőtt a terméket megvásárolja?

(12) Mutasd be a vállalkozásod, hogyan vásárolhatnak tőled! 

Leírás: Nem mindenkinek egyértelmű, hogyan vásárolhatnak, vagy éppen rendelhetnek tőled. Legyen szó a nyitvatartásról, vagy a szolgáltatás megrendelés előtti árajánlatadásról, vagy éppen az ingyenes kipróbálási lehetőségről.  A lényeg, hogy tudasd a követő táboroddal.

Útmutató: Ha valaki vásárolni akar tőled, milyen úton-módon teheti meg? Csak az üzletedben van rá lehetőség? Akkor tudasd, hogy hétvégén is nyitva vagytok. Vagy akár online is rendelhet, akkor csatold be a weboldal linket, ahonnan rendelhet. Ha árajánlat előzi meg a szo

(13) Fénykép galériás bemutató termékeidről, szolgáltatásaidról, üzleted belsejéről 

Leírás: Ennél a poszt típusnál, beszéljenek a képek, tehát a szöveg legyen rövid és lényegre törő.

Útmutató: Találd ki mit fogsz bemutatni, talán az üzletedet a tavaszi dekorációval? Vagy az adott év legjobban sikerült munkáit? Bármi is legyen az, írj egy rövid frappáns bevezetőt hozzá és ennyi.

(14) Szavazás indítása vagy fill in blank (kommunikáció, rákérdezhetsz problémákra) 

Leírás: Ebben a poszt típusban, ismét dolgoztatjuk kicsit a követőidet. A mai online marketing egyik legfontosabb alappillére, hogy kommunikálj a leendő ügyeleiddel, ne csupán információt adj, hanem tudd meg, vajon ők mit gondolnak bizonyos kérdésekről.

“Social media is a conversation.” ” A brand is no longer what we tell the consumer it is – it is what consumers tell each other it is.”

Útmutató: Ha van egy aktuális szakmai kérdés, akkor egészen egyszerűen csak tedd fel, s indíts róla szavazást. Szavazást a következőképp indíthatsz, a bejegyzés készítésénél, válaszd a szavazás lehetőségét. Kattints az 1. lehetőség vagy a 2. lehetőség mezőkre, és add meg a szavazásra adható válaszlehetőségeket. A képet és az időpontot is beállíthatod, hogy mikor érjen véget a szavazás. A szavazás poszt típusokat nem lehet kiemelni.

Ha szeretnél választ kapni, vagy felmérni kinek mi a véleménye, akkor használd a fill in blank típusú bejegyzéseket.

(15) Top Top Top 

Leírás: Biztosan te is sokszor rákattintottál már az így kezdődő posztokra: “Top 3 ok, amiért a vinylpadló a legnépszerűbb!” “5 hiba, amit nem szabad elkövetned lakásfestéskor!” “Top 4 ingatlan típus, ami azonnal gazdára talál!”

Útmutató: Az interneten sok hasonló cikket találhatsz, de akár te magad is írhatsz. Válassz egy területet, ahol kimagasló a tudásod, hozzáértésed, gondold végig milyen TOP termékeket, okokat, hibákat tudnál felsorakoztatni. Ha nem blogot osztasz meg, hanem saját magad gyártod a tartalmat, hozz létre néhány tervet a Canva-n, s ha kész vagy válaszd a casaul kép sorozatot webhelyed URL helyét megadva. S csak annyi a dolgod, hogy kiválasztod és feltöltöd a megfelelő képeket.

(16) Pozitív gondolatok, idézetek

Leírás: Biztosan vannak kedvenc idézeteid, vagy te magad is sokkal találkozol különböző social media platformokon. Használd bátran TE is. Mindannyian szeretjük a pozitív idézeteket és sokan meg is osztják őket.

Útmutató: Kereshetsz híres idézeteket a neten, de akár a kedvence mentorod, példaképed neve alatt is találhatsz idézeteket.

(17) Ünnepek 

Leírás: Szinte minden hónapban ünneplünk valamit, akár munkaszüneti napnak minősülő ünnep vagy egyéb, nem hivatalos ünnepek, használd fel őket a posztjaidban.

Útmutató: Amikor készíted a következő heti tervedet, mindig nézz utána, hogy van-e bármilyen ünnepnap az adott héten.

A végére is értünk!

Ne feledd, a posztok két alkotó részét mármint a tartalmat és a hozzátartozó kreatívot, többnyire úgy variálod, ahogy akarod!

Majd el felejtettem! Ha már itt vagy és elolvastad ezt a cikket, akkor biztos vagyok benne, hogy elkötelezett vagy Facebook oldalad sikeressé tételében, melynek alapja a jól megírt, változatos “görgetés megállító” posztok. 

Engedd meg, hogy én is hozzájáruljak a sikeredhez, TÖLTSD LE INGYEN 2022-es ÜNNEPNAPI POSZTOKAT és ezzel már ne tölts időt, hiszen azonnal használható! 

Sőt, ha szeretnéd “vállalkozásodra szabni”, egyszerűen megteheted, hiszen a Canvában dolgoztunk és egyszerűen szerkeszthető, csupán egy ingyenes regisztráció szükséges hozzá! KATTINTS A GOMBRA!